Залишатись собою

Кожна культура особлива по-своєму. У пост-радянських країнах нас вчили бути частиною цілого, “не висовуватись” і не говорити зайвого, тому зараз молодь лише починає шукати свій голос.

09-08-07

На Заході, з того, що мені доводилось бачити, більшість вміє постояти за себе, навіть, якщо там і немає особливо за що стояти. На розмовах на роботу вони б’ють себе в груди, прямо як в американстких фільмах, зі словами: “Вам не знайти кращого кандидата”. Лише позаздрити такій впевненості.

Це все дуже добре і я часто захоплююсь людьми з високою самооцінкою, бо наша шкільна програма цей предмет якось оминула. “Не клацай ручкою, не фарбуй яскраво нігті, одягайся відповідно”. Знали б вони, що зараз у мене нігті всіх кольорів веселки, і нікому до цього немає жодного діла.

Хоча завжди є одне але, інколи почуття непохитності власного “я” доходить до абсурду. Приклад: хтось постійно запізнюється чи робить щось недоречне і я ввічливо прошу скорегувати поведінку відповідно до обставин. Всі ми дорослі люди і можемо дозволити собі помилятись, але коли це перетворюється на звичку, час придивитись до цього уважніше.

У відповідь чую: “Я такий/така, як є, і не намагайся мене змінити”. На що я звичайно відповідаю: “Ти не такий/така, як дві хвилини тому. Ми змінюємось свідомо чи несвідомо, і тобі вирішувати, чи брати своє життя у власні руки, чи дозволити змінювати себе іншим.”

Я зустріла не так багато людей, які на сто відсотків знають, чого хочуть і кожен свій вчинок підпорядковують своїм моральним цінностям, зате кожен впевнений, що має власне “я”. Якщо їхнє “я” – це прогулянки під місячним світлом, гаряча кава зранку і добра книга після обіду, чи не здається вам, що всю цю концепцію трохи переоцінюють.

Це мене так стаття надихнула, та й наболіло.

“Бути справжнім не означає, що ви маєте прийти на співбесіду або на роботу і поводитися там так, як із близькими друзями. Але це означає, що коли ви спілкуєтеся з людьми, вони розуміють, хто ви і що для вас важливо, розуміють ваші життєві принципи. Це не погана порада, але й на надто корисна”.

Навіть Міхаель Фрідріх зазначає, що не давав би такої поради молодим людям.
“Усе починається зсередини, – каже він. – Як ви можете бути самим собою, якщо ви не знаєте себе? Спочатку пізнайте себе і з’ясуйте, що робить вас щасливим”.

One thought on “Залишатись собою

Leave a Reply

